نکاتی که قبل از خرید گرامافون باید بدانید
نوشته شده توسط : digitaamir

خرید گرامافون یکی از مجلل ترین و متمایزترین گزینه ها در بین انواع لوازم تزئینی است. این دستگاه ها که قبلا فقط برای پخش صداهای ضبط شده استفاده می شدند، امروزه به عنوان وسایل تزئینی مجلل و گران قیمت شناخته می شوند. اگر به دنبال اکسسوری های خاص و شیک برای تزیین منزل خود هستید، خرید گرامافون را هرگز فراموش نکنید. این لوازم حتی به تنهایی می توانند نقش موثری در زیبایی و جذابیت خانه شما داشته باشند و همچنین می توانند فضای نوستالژیک زیبایی را در خانه شما ایجاد کنند.

 

گرامافون

گرامافون یا صفحه وینیل وسیله ای برای ذخیره صدا یا موسیقی به صورت آنالوگ است، این دستگاه توسط توماس ادیسون به عنوان اولین دستگاه ضبط صدا اختراع شد و به جرات می توان گفت که یکی از آلات موسیقی است که انقلاب بزرگی در صنعت موسیقی بود.

اگرچه بسیار بدیهی است که قابلیت های گرامافون های امروزی بسیار بالاتر و بالاتر از تولیدات توماس ادیسون است، اما به دلیل زیبایی و ظاهر خاص گرامافون ها، اکثر شرکت های سازنده همچنان از دستگاه به روش سنتی و سبک قدیمی استفاده می کنند.

 

انواع گرامافون

امروزه گرامافون ها در دو دسته کلی «گرامافون رومیزی» و «گرامافون ایستاده» یا «گرامافون مبله» به بازار عرضه می شوند.

 هر کدام از این مدل ها زیبایی و کاربرد خاص خود را دارند و برای این کاربرد خاص طراحی شده اند. تنوع انواع گرامافون این امکان را به شما می دهد که در هنگام مراجعه به وب سایت های مختلف برای خرید گرامافون هنگام مراجعه به فروشگاه و مکان در نظر گرفته شده برای دکوراسیون منزل  خود بتوانید هر یک از این مدل ها را با توجه به آماده سازی دکوراسیون انتخاب کنید.

قبل از خرید گرامافون، باید تصمیم بگیرید که با توجه به فضا و امکاناتی که دارید، کدام مدل گرامافون برای شما مناسب تر است.

مطلب پیشنهادی ما : تعمیر گرامافون

خرید گرامافون برای چه فضایی مناسب است؟

تنها یک جمله برای پاسخ روشن و صریح به این سوال وجود دارد و آن این است که اگر شما از آن دسته افرادی هستید که می خواهید خانه خود را مانند یک دکوراتور ماهر تزئین کنید، باید آن را بخرید. گرامافون را در لیست دکوراسیون خود قرار دهید. این ساز هم برای خاطره سازان و هم برای کسانی که ظاهر مجلل و زیبای آن را برای دکوراسیون منزل خود دوست دارند، انتخابی بی نظیر است.

با توجه به تفاوت در ساختار و انواع گرامافون ها، خرید این تجهیزات برای هر فضایی مناسب است. گرامافون ها می توانند یکی از زیباترین و متمایزترین صفحات پخش را در میان دستگاه های مشابه (مانند ضبط صوت، فیلم های خانوادگی و ...) ایجاد کنند و چشم هر بیننده ای را نوازش دهند.

مطلب پیشنهادی ما: تاریخچه گرامافون و انواع آن

 

نحوه کارکرد گرامافون چگونه است؟

صفحات گرم معمولاً از یک دیسک تخت پلی وینیل ساخته می شوند، صدا روی یک شیار بسیار باریک که از اطراف لبه بیرونی صفحه به سمت مرکز می رود ضبط می شود. دستگاه گرامافون از یک سوزن تشکیل شده است که شیار روی صفحه را لمس می کند و صدای ضبط شده بر روی شیار پخش می شود.

صفحه های گرامافون قابلیت ضبط صدا را با استفاده از دو طرف صفحه دارند و معمولا صدای ضبط شده در هر طرف ضبط متفاوت است.

وقتی برای اولین بار یک صفحه گرم را روی گرامافون قرار می دهید و به آن گوش می دهید، درگیر یک حس نوستالژیک بسیار زیبا و باورنکردنی می شوید و این حس برای همیشه در حافظه شما باقی می ماند.

 

گرامافون های جدید

البته همانطور که قبلا ذکر شد، گرامافون های امروزی ساختار بسیار پیچیده تر و جالب تری دارند و قابلیت های بسیار بیشتری نسبت به گرامافون های قدیمی دارند. پخش صفحه گرام ویژگی پایه، تمام مدل های جدید گرامافون است. با اتصال از طریق تلفن همراه و از طریق فناوری بلوتوث، می توانید به هر آهنگی که انتخاب می کنید در گرامافون خود گوش دهید. یا هزاران موسیقی را از کارت SD یا درایو فلش پخش کنید. پخش CD یا DVD یا نوار کاست یکی دیگر از ویژگی هایی است که برخی از دستگاه های گرامافون از آن پشتیبانی می کنند و ممکن است لازم باشد آن را داشته باشید. کیفیت و وضوح صدای بالا یکی دیگر از ویژگی هایی است که شنوندگان دستگاه را با طیف گسترده ای از سلیقه های موسیقی آشنا می کند. خرید گرامافون به شما این امکان را می دهد که از دو کاربرد متفاوت (جنبه زیبایی شناختی و جنبه کاربردی) به طور همزمان بهره مند شوید.

 

مطلب پیشنهادی ما: تفاوت گرامافون های جدید و قدیمی

 

درباره دیجی تعمیر

اگر دستگاه گرامافون شما دچار خرابی شد، هیچ نگران نباشید و در اسرع وقت با مرکز تعمیراتی دیجی تعمیر تماس بگیرید.  کارشناسان ما، آماده پاسخگویی و خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

 

تهران، چهارراه ولیعصر، روبروی بازار رضا، پلاک 1441 طبقه اول واحد سه

 

۰۲۱-۶۷۹۷۴

 

۸ صبح الی ۵ عصر آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می‌باشیم





:: برچسب‌ها: تعمیر گرامافون ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: